Active learning through improved interactivity
S velikim veseljem najavljujemo skori početak novog Erasmus + projekta - "Aktivno učenje kroz poboljšanu interaktivnost - ALTII".
Iako već niz godina u cijelom svijetu jača svijest o nužnim bitnim promjenama u obrazovnim sustavima
ne postoji suglasje ni što ni kako treba napraviti.
Međutim dominira vjerovanje, koje proizlazi iz kognitivističkih i konstruktivističkih teorija učenja,
da je učenika potrebno staviti u središte procesa učenja.
Unatočtome, aktivno učenje je još rijetkost u praksi. COVIDOM-19 izazvana ograničenja u nastavi ubrzala su primjenu IKT,
Interneta, video lekcija i video prijenosa predavanja.
Svejedno, predavanja ostaju dominanti način podučavanja bilo u nastavi u živo bilo na daljinu.
Pri tome i dalje su pretežito jednosmjerno prenošenje informacija.
Nužno je promijeniti pasivna predavanja u interaktivna čime će započeti aktivnija uloga učenika u procesu obrazovanja.
Čestim i primjerenim postavljanjem pitanja učenicima te njihovim poticanjem da sami traže rješenje na probleme koje iznosi nastavnik,
kao i poticanjem da sami postavljaju spontana pitanja tijekom predavanja u bitnom se može podići kvaliteta usvojenog znanja
i razumijevanje.
Prepreka tome je osobno neiskustvo nastavnika u aktivnom učenju te nenaviknutost učenika na postavljanje pitanja
i aktivno traženje odgovora.
Projekt je usmjeren na izradu inovativnog alata za poticanje interaktivnosti na predavanju AudIT
koji će imati svojstva koja se ne nalaze u sada dostupnim alatima za provjeru znanja i interakciju.
Objedinit će poznata svojstva te ih prilagoditi potrebama učenika i učitelja. Inovativnim svojstvima kao što je bodovanje unikatnih odgovora,
mogućnost da učenik istovremeno odgovara i anonimno i pod svojim imenom,
mogućnost da se odgovori usmjeravaju u bilo koju aplikaciju poput umnih mapa i igara,
bitno će se podići motivacija učenika da aktivno sudjeluju u predavanju.
Nizom inovativnih rješenja olakšat će se primjena alata učiteljima bez obzira na obrazovnu situaciju,
okoliš i tehnološku opremljenost u kojoj se nađu.
Inovativnost alata je i što njegovo korištenje neće zahtijevati održavanje niti proširivanje resursa poslužitelja
kad ga koristi vrlo veliki broj korisnika.
Primarna ciljna supina korisnika projekta su nastavnici predmetne nastave u osnovnim i srednjim školama.
Škole partneri u projektu će stvoriti jezgru od 50 iskusnih praktičara koji će stvarati metodičke upute za potencijalne korisnike
kako bi im konkretnim primjerima dali znanje i ideje kako da primjene interaktivnosti u vlastitoj nastavi.
Kako bi učiteljima olakšali korištenje AudIT-a, konzorcijski partneri će izraditi i LMS
(Learning Management System - sustav za upravljanje učenjem)
s metodičkim uputama i primjerima.
LMS sustav bit će koncipiran kao materijal za samoučenje i učiteljima će omogućiti dodatnu edukaciju
i ideje kako poboljšati interaktivnost na nastavi uz korištenje AudIT-a.
AudIT će pratiti i interaktivni ekspertni sustavi za korištenje ( tekst, snimke, video - koncipirani kao stablo odluke
koji će učitelje jednostavno i lako voditi do odgovora) i interaktivni ekspertni sustav za instalaciju
(ako učitelji žele imati kopiju AudITa na vlastitom serveru - radi pouzdanosti, dodavanaj funkcionalosti
ili privatnosti odgovora i pitanja učenika).
Mrežne stranice projekta će sadržati tekstualne i video upute, ekspertni sustav, te bazu dobre prakse
kao i adresar iskusnijih praktičara spremnih pomagati novim zainteresiranim nastavnicima.
Rezultati projekta će se diseminirati putem obrazovnih vlasti, strukovnih udruga i medija u sve zemlje EU i kandidate.
Očekuje se da će dugoročno rezultati projekta omogućiti svakom zainteresiranom učitelju da poveća interaktivnost svojih predavanja
i drugih obrazovnih aktivnosti.
Time će učenici početi zauzimati aktivnu ulogu u procesu usvajanja znanja što vodi postizanju viših obrazovnih ishoda.
Ova publikacija nastala je uz financijsku pomoć Europske unije. |