Svi virtualni književni susreti se snimaju te se slobodno mogu koristiti.

Klikom na neku od poveznica, možete saznati više o našim gostima i njihovom stvaralaštvu, te pregledati snimku susreta.

 

 

Snimke održanih virtualnih susreta:

 

2025

 

Dragan Jurak, 29. siječnja 2025.

 Goran Milaković, 27. kolovoza 2025.

Pavlica Bajsić, 19. veljaće 2025. Ana Jurišić, 17. rujan 2025.
Božica Jelušić, 25. ožujka 2025. 
Velid Đekić, 30. travnja 2025. 
LiDraNo, 28. svibnja 2025. 

 

2024 

 

Snjezana Tramburovski, 31. siječnja 2024.

 Ivana Đula, 28. kolovoza 2024.
Sven Popović, 28. veljače 2024. Hana Lukas Midžić, 25. rujan 2024.
Marko Šunjić, 28. ožujak 2024. Boris Greiner, 30. listopada 2024.
Žarko Paić, 17. travanj 2024. Katarina Brajdić, 27. studenog 2024.
Luka Ostojić, 29. svibanj 2024.Tihomir Dunđerović, 18. prosinac 2024.

 

2023 

 
Brankica Radić, 25. siječnja 2023.Mario Dabo, 30. kolovoza 2023.
Robert Perišić, 22.veljače 2023.Boris Škifić, 27. rujna 2023.
Sonja Manojlović, 29.ožuljka 2023.Tomislav Domović, 25. listopada 2023. 
Bonislav Kamenjašević, 26.travanja 2023.Igor Beleš. 29. studenog 2023.
Ivan Babić, 24. svibnja 2023.Zrinka Posavec, 20. prosinac 2023. 

 

2022

 
Zoran Žmirić, 26. siječnja 2022.Ksenija Banović, 31. kolovoza 2022.
Mateja Jurčević, 23. veljače 2022.Franjo Nagulov, 28. rujna 2022.
Želimir Periš, 30. ožujka 2022.Tatjana Gromač, 26. listopada 2022.
Marko Gregur, 13. travnja 2022.Ivor Martinić, 16. studenoga 2022.
Gordana Crnković, 25. svibnja 2022.Darko Šeparović, 21. prosinca 2022.  

 

2021

 

Stanko Andrić, 27. siječnja 2021.Marijana Radmilović, 25. kolovoza 2021.
Jurica Pavičić, 17. veljače 2021.Ivan Vidak, 29.rujna 2021.
Lidija Deduš, 31. ožujka 2021.Damir Šodan, 27. listopada 2021.
Lucija Butković, 28. travnja 2021.Tanja Radović, 24. studenoga 2021.
Kruno Lokotar, 26. svibnja 2021.Hrvoje Kovačević, 22. prosinca 2021.

 

2020

 
Irena Vrkljan, 29. siječnja 2020.Nada Topić, 26. kolovoza 2020.
Đurđica Čilić, 26. veljače 2020.Vesna Marić, 30. rujna 2020.
Predrag Pale, 25. ožujka 2020.Nikola Petković, 21. listopada 2020.
Ante Zlatko Stolica, 29. travnja 2020.Nataša Govedić, 11. studenoga 2020.
Lada Martinac Kralj, 27. svibnja 2020.E.Rudan, O. Savičević Ivančević, Z. Ferić, B. Čegec, N. Ušumović, 16. prosinca 2020.

 

2019

 
Ludwig Bauer, 31. siječnja 2019. Monika Herceg, 24. travnja 2019.
Sanja Baković, 27. veljače 2019. Rajko Grlić, 29. svibnja 2019.
Vesna Biga, 20. ožujka 2019. Andrija Škare, 28. kolovoza 2019.
Seid Serdarević, 25. rujna 2019. Nada Gašić, 30. listopada 2019.
Igor Rončević, 27. studenoga 2019. Alen Brlk, 11. prosinca 2019.

 

2018

 
Maja Zrnčić, 31.siječnja 2018 Neda Miranda Blažević, 23. svibnja 2018.
Julijana Adamović, 28. veljače 2018 Marija Dejanović, 29. kolovoza 2018.
Korana Serdarević, 28. ožujka 2018 Đurđa Otržan, 26. rujna 2018.
Goran Rem, 25. travnja 2018 Boris Domagoj Biletić, 10. listopada 2018.
Kristijan Vujičić, 21. studenoga 2018. Ivan Vidić, 18. prosinca 2018.

 

2017

 
Tomislav Zagoda, 25. siječnja 2017 Zoran Roško, 30.8.2017
Tonko Maroević, 22. veljače 2017 Goran Čolakhodžić, 27.9.2017
Zvonko Kovač, 29.ožujka 2017 Delimir Rešicki, 18.10.2017.
Saša Drach, 26. travnja 2017 Maša Kolanović 29.11.2017.
Slađan Lipovec, 31.5.2017 Damir Karakaš 13.12.2017.

 

2016

 
Davor Šalat, 27. siječnja 2016. Dražen Katunarić, 14. rujna 2016.
Marija Andrijašević, 24. veljače 2016. Nebojša Lujanović, 5. listopada 2016.
Irena Matijašević, 30. ožujka 2016. Martina Vidaić, 2. studenog 2016
Ivana Šojat-Kuči, 27.travnja 2016 Tvrtko Vuković, 30. studenog 2016
Neven Ušumović,  25. svibnja 2016 Hrvoje Jurić, 21. prosinca 2016.

 

2014

 

Dino Milinović, 21. svibnja 2014. Aida Bagić, 17. prosinca 2014.
Sibila Petlevski, 30. travnja 2014. Mario Šuško, 26. studenog 2014.
Darija Žilić, 29. siječnja 2014. Kristijan Novak, 29.listopad 2014.
Stjepan Balent, 19. veljače 2014 Vanda Mikšić, 24. rujna 2014.
Ljubo Pauzin, 19. ožujka 2014 Ivan Šamija, 21. kolovoz 2014.

 

 

2015

 
Stanislav Habjan, 28. siječnja 2015.  Pradrag Vrabec, 17. lipnja 2015.
Dinko Telećan, 25. veljače 2015.  Luka Bekavac, 30. rujna 2015.
Tomislav Zajec, 18. ožujka 2015. Ivana Sajko, 14. listopada 2015.
Tomislav Zajec, 18. ožujka 2015. Igor Rajki, 11. studenog 2015.
Mate Matišić, 25. svibnja 2015. Senko Karuza, 2. prosinca 2015

 

2013

 
Robert Mlinarec, 18. prosinca 2013. Ana Brnardić, 28. svibnja 2013.
Boris Beck, 20. studenog 2013. Krešimir Pintarić, 30. travnja 2013.
Miroslav Mićanović (međunarodni susret), 24. listopada 2013. Branislav Oblučar, 26. ožujka 2013.
Marko Pogačar, 25. rujna 2013. Dorta Jagić, 26. veljače 2013.
Miloš Đurđević, 20. lipnja 2013. Ivan Rogić Nehajev, 29. siječnja 2013.
   

 

2012

 
Andrea Zlatar, 11. prosinca 2012. Tanja Mravak, 24. travnja 2012.
Miroslav Mićanović, 20. studenog 2012. Roman Simić Bodrožić, 27. ožujka 2012.
Zvonko Maković, 23. listopada 2012. Miroslav Mićanović i put u središte kratke priče (ŽSV), 7. ožujka 2012.
Miroslav Kirin, 25. rujna 2012. Tomica Bajsić, 28. veljače 2012.
Jagna Pogačnik, 5. lipnja 2012. Evelina Rudan, 31. siječnja 2012.
Irena Lukšić, 15. svibnja 2012.  
   

 

2011

 
Branko Čegec, 21. prosinca 2011. Damir Miloš, 20. svibnja 2011.
Olja Savičević Ivančević, 29. studenog 2011. Edo Popović, 28. travnja 2011.
Sanja Lovrenčić, 31. listopada 2011. Krešimir Bagić, 30. ožujka 2011.
Zvjezdana Jembrih, 29. rujna 2011. Ivana Simić Bodrožić, 28. veljače 2011.
Ivica Prtenjača, 20. lipnja 2011. Zoran Ferić, 26. siječnja 2011.
   

 

 

 

  Snimke virtualnih književnih susreta se također mogu pogledati na našem YouTube kanalu.

 

Ljubitelji književnosti, naš ciklus virtualnih susreta "Pisci na mreži" ide dalje! 

I u 2016. godini nastavljamo pozivati u goste hrvatske književnike, prevoditelje, kritičare, pjesnike…Kroz online susrete će nas i dalje voditi Mirela Barbaroša Šikić i Miroslav Mićanović iz Agencije za odgoj i obrazovanje, a tehničku i organizacijsku podršku pružaju tvrtka Aquilonis i udruga Magistra Nova!

Do sada nam se online pridružilo preko 5000 sudionika, a za neke od njih je sudjelovanje u programu već postala tradicija. 

 

Svaki mjesec pisac jedan :)

Smisao ovih specijaliziranih webinara je prevesti književnost iz sfere apstraktnog u nešto sasvim praktično i ljudsko, stavljajući učenike u izravan i osobni kontakt s književnicima.

Moderatori virtualnih susreta s književnicima su Mirela Barbaroša-Šikić i Miroslav Mićanović iz Agencije za odgoj i obrazovanje.

Susreti se održavaju u našem prostoru u Crnčićevoj ulici u Zagrebu te se prenose putem Interneta korištenjem Microsoftove Live Meeting tehnologije. Svi susreti se snimaju ii mogu se slobodno koristiti.

 

Pratite najave susreta i vidimo se online!

 

 

 

Pisci na mreži se provode kroz suradnju Agencije za odgoj i obrazovanje, udruge Magistra Nova i tvrtke Aquilonis.

 

 

 

održano 29. siječnja 2013.

 

Pogledajte snimku susreta:

Snimka - Ivan Rogić Nehajev

 

Prilikom pristupanja ponekad su potrebni i ovi podaci:
Recording URL: https://www.livemeeting.com/cc/mspp/view
Recording ID: Ivan Rogic Nehajev
Attendee key: Participant

 

Ivan Rogić Nehajev: Loto lotosa, ciklus pjesama

(III. program Hrvatskog radija, Poezija naglas. Urednik: Danijel Dragojević)uvodna bilješka

 


Prizivanje riječi u igru, odnos prema njihovim različitim značenjskim mogućnostima, stvarnim, upotrebnim i onim sanjanim, neočekivanim – odvija se u poeziji Ivana Rogića Nehajeva na različitim mjestima, situacijama, u različitim prilikama i prigodama. Nije nepoznato da radost igranja riječima i očekivana nesputanost istodobno traže svoje čvrsto mjesto, uporište, jer i svaka igra hoće svoje razloge i pravila. Dakle, pitanje jest u kojim se okvirima, idejama odvija ritmična, uporna, razjedinjena i raznolika poezija zaziva, retoričkih upita, skraćenih perspektiva i riječi…

Molitva, mogli bismo odmah pročitati u naslovu prve pjesme ciklusa, molitva koja je poziv na sabranost i upućenost onome izvan nas, koja je naš meta-položaj u svijetu, mogli bismo reći: u okviru dogovorenoga izgovorivog teksta traje ulaženje u labirint i mrežu poezije Ivana Rogića Nehajeva. Vjerujući u govornikovu opreznost i svijest o onome što se mrmlja i pokušava reći, govori i upisuje u prostor, koji sasvim sigurno nije sakralni objekt, čitatelju za početak  preostaje ponoviti, skoro bi nam se omaklo reći, 'u dobroj vjeri' zaziv 'gospi od zdravlja'.

Budući da naš sugovornik u prolaženju svijetom (vlastitim tijelom, dakle), s pitanjima o sebi i drugima, nije od jučer i nije mu doista samo do molbe, molitve, on nas uvlači u prostor prizemnog, govornog i svakodnevnog… Ili stižemo zajedno s njim do onoga nama bližega zabrinutog i stišanog ja, koje se nesebično umnožava i dijeli, čiji plus i minus nije tako jednoznačan i jednostavan. Razmjer je na putu od zavičaja do svemira, smjeli bismo reći na prvoj čitateljskoj postaji, velik i nadohvat, ali potrebno je još prije toga disati (praviti udisaj – izdisaj, disati…).

Riječ je o strategiji koja se ne da opisati i svesti samo na očekivane suprotnosti i pridodane parove nego se upravo radi na nerazmjeru, rahlosti i nesigurnosti riječi i značenja, s jedne strane i punini tijela i zazivu gospi dobrog savjeta i uzroku radosti, dakle, vokativu u njegovu sjaju i dorečenosti, s druge strane. Ne doskoči se uvijek i ne odgovori samo s uskraćenim i igrivim riječima, preskocima u značenju, ili rečeno jednostavno: reljefni i uzbudljivi registar jezičnih znakova ne iscrpljuje se u svojoj vanjskosti i pojavnosti.

Pjesnik, govornik, lirski subjekt koristi jezik kao zahvalnu građu, kojoj se ipak nenametljivo i skriveno, pridaje samo ulogu u prostoru pjesme, teksta. Govorni i tematski raster isprepliće se i uzajamno ispomaže, ali njihova važnost na planu pjesme nije samo u formalnom preslagivanju i preraspodjeli, borba se odvija dok se pjesma giba, trlja i klizi. Napetost je u razlici, u trenutnoj prevlasti jednoga ili drugoga, čitatelj je u labirintu i na vrhu vala, istodobno, užitak je govoru i kretanju, jeziku i uvidu koji se javlja na pojedinoj istanci teksta, na njegovu odmorištu.

Niz koji proistječe iz zvuka, zabija se kao hitac u tijelo, bljesak i bijelo nisu samo standardi za gledanje, jednako kao crveno i modro nego svi oni skupa u raspršenosti upotpunjuju nacrt, plan pjesme. Težina i teža, o kojoj se nitko ne pita, premješta se po točkama tijela, središtu i rubu, položaj i  tjelesnost opći su okviri njegova teksta. Kristali u različitim kontekstima, kao srebro ili nož, oštrina - iziskuju opreznost ili su poziv na uvid, na osjećaj kojem nismo još odredili uzrok. Početak ili kraj pisanja i upisivanja, čitanja i pamćenja neodvojivi su i nužni formalni dio teksta, kao njegov naslov, prvi i zadnji stih, strofa i ritam, ali govornik i tekst se upućeni jedan prema drugom samotematiziraju, pitaju se o sebi.

Što je čije - pra – prapočetak, pravrijeme pisma, 'zapuštenog pisma', pitanje je koje se nadvija nad svim pjesmama, ali je i to pitanje uokvireno drugim znanjima. Ivan Rogić Nehajev je pjesnik koji je u potrazi za onim što izmiče znanju, vlastitom iskustvu, on se vrlo rado seli, on je nomad u postojećem poretku i, paradoksalno, kolikogod ga upravo on izrađuje i određuje okvir tekstu, on ga sam želi isprazniti, od dosadašnjih značenja, jer 'nema gospodara sveti grad'.

Riječ je o rahlosti teksta, zemlji, o soli i zidu, traži se karta, ulaz u 'drugdje drugačije', u ničije, stvara se rez i mjesto za prijeglas, prijelaz, za 'između suglesa i samoglasa'.

Rekao bih da je nevidljivi i neuhvatljivi okvir uzbudljivoj protočnosti glasova i riječi, prizora i tekstova u stanovitoj pomirenosti i stišanosti, koja se sasvim sigurno ne zove melankolija, ali ni radost joj nije ime. Ime joj je u procesu, u trajanju, u pismu! Ime joj je u našem čitanju, u našem prolazu, u našem užitku i žudnji, ali nisam li već na mjestu s kojeg bježi upravo pročitani tekst.

(Miroslav Mićanović)



 

Bilješka o autoru:

Ivan Rogić Nehajev, rođen je 1943. godine. Pjesnik i esejist.
Objavio: Predgovor, 1969; Odlazak s Patmosa, 1971; Marina kruna, 1971; Lučke pjesme za pjevanje i recitiranje, 1980; Pjesme o imenima, ženama i drugo, 1985.; Ogledi i pabirci, 1988.; Peti stupanj prijenosa, 1992; Periferijski puls u srcu od grada, 1992; Figure ukroćene sreće, 1994; Osnove uranometrije, 1994; Smaragdni brid: /Vukovar 91. i hrvatski identitet/, 1998; Sredozemlje, sedmi put, 1999, Pabirci i po koja pjesma, 2004.

 


 

Dodaci:

17 prigodnih zapisa o Kasandri

Iz zapisa slobodnog suhozidara

Pabirci i pokoja pjesma

 

Internetske stranice:

Utjeha kaosa

Riječki stari grad

Moderna vremena Info

Vijenac

Nagrada Goranov vijenac

 

 

 

 

održano 11. prosinca 2012.

 

Pogledajte snimku susreta:

Snimka - Andrea Zlatar Violić

 

Prilikom pristupanja ponekad su potrebni i ovi podaci:
Recording URL: https://www.livemeeting.com/cc/mspp/view
Recording ID: Andrea Zlatar
Attendee key: Participant

 

Andrea Zlatar Violić: Nema točke u knjižnom lancu koja nije problematična

Intervju: Moderna vremena Info, Nenad Bartolčić

 

S ministricom kulture Andreom Zlatar Violić razgovarali smo u njezinom kabinetu u Runjaninovoj ulici, i namjerno smo se odlučili za razgovor "u živo" jer sve uobičajenijim intervjuima putem emaila često nedostaje interaktivnosti, mogućnosti postavljanja dodatnih pitanja i sl. Namjerno smo se fokusirali na pitanja isključivo vezana uz sektor knjige jer je u dosadašnjim svojim brojim medijskim istupanjima ministrica Zlatar Violić uglavnom o knjizi, nakladništvu, autorima... bila u prilici tek uzgred govoriti, a u međuvremenu se pokazala prijeka potreba da dionici tzv. lanca knjige u jednom opsežnijem razgovoru saznaju na koje sve načine Ministarstvo kulture namjerava pomoći da knjižni ceh prevlada posljedice najveće krize u kojem se zatekao do današnjih dana.

 

Pročitajte cijeli intervju...
 


 

Bilješka o autorici:

Andrea Zlatar rođena je 1961. godine u Zagrebu, gdje je diplomirala studij komparativne književnosti i filozofije na Filozofskom fakultetu (1984). Dobitnica je Rektorove nagrade i boravila je na kraćim stručnim stipendijama u inozemstvu. Magistrirala je iz područja književnosti (tema Marulićeva “Davidijada”, 1988), a 1992. godine obranila doktorsku disertaciju (tema Modeli srednjovjekovne autobiografije: ispovijest i životopis), Humanističke znanosti, na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu.

Od 1984. godine radi na Odsjeku za komparativnu književnost, na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, u svojstvu redovitog profesora, gdje je uključena u nastavnu i znanstvenu djelatnost (projekti istraživanja suvremene hrvatske književnosti u europskom kontekstu). Redovito sudjeluje u radu znanstvenih skupova iz područja povijesti i teorije književnosti.

Usporedo sa znanstveno-nastavnom djelatnošću bavi se publicistikom, izdavačkom i uredničkom djelatnošću: kao urednica kulture u Studentskom listu i na Omladinskom radiju (Radio 101), a zatim kao urednica u časopisima Gordogan, Vijenac i Zarez. Članica je Društva hrvatskih pisaca i Hrvatskog PEN. Dobitnica Ordena viteza književnosti i umjetnosti Francuske vlade (2004) i nagrade Kiklop za knjigu eseja godine 2011. (Rječnik tijela. Dodiri, otpor, žene). Ministrica je kulture Republike Hrvatske.


Objavila:
Teorija i povijest književnosti
Istinito, lažno, izmišljeno. Ogledi o fikcionalnosti (1989)
Marulićeva “Davidijada” (1991)
Autobiografija u Hrvatskoj: nacrt povijesti žanra i tipologija narativnih oblika (1998) Ispovijest i životopis: srednjovjekovna autobiografija, (2000)

 

Eseji
Veliko spremanje. Zapisi učene domaćice (1995)
Svakodnevne razglednice (2002)
Neparne ljubavi, poezija (2010)
Tekst, tijelo, trauma; ogledi o suvremenoj ženskoj književnosti (2005)
Tekst, telo, trauma. Ogledi za sovremenata ženska kniževnost (Skopje, 2009)
Prostor grada, prostor kulture. Eseji iz kulturne politike (2008)
Rječnik tijela. Dodiri, otpor, žene (2010)

 


 

Dodaci:

Veliko spremanje, izbor tekstova

Rječnik tijela, izbor tekstova

Depresija

Kašnjenje

Nestaju li knjižare

Prijateljstva

Vrijeme i ljubav

 

 

Internetske stranice:

Vox Feminae - Dodiri, otpor, žene
Jutarnji.hr - Andrea Zlatar: Kod nas je ne samo duhovni nego i javni prostor počeo sličiti na vašar

Algoritam - Literarna vrijednost + komunikativnost

 

 

održano 20. studenog 2012.

 

Pogledajte snimku susreta:

Snimka - Miroslav Mićanović

 

Prilikom pristupanja ponekad su potrebni i ovi podaci:
Recording URL: https://www.livemeeting.com/cc/mspp/view
Recording ID: Miroslav Micanovic
Attendee key: Participant

 

Figure ponavljanja u pjesništvu Miroslava Mićanovića

Tekst: Krešimir Bagić

 

Fenomen ponavljanja jezgreni je pjesnički fenomen, a figure ponavljanja, uz metaforu, vjerojatno najstarije i, za razliku od nje, najjednostavnije figure . Francuski stilističar Georges Molinié otišao je tako daleko da je ustvrdio kako je "ponavljanje, sve do novog epistemološkog otkrića, jedino neosporno sredstvo identifikacije jezične činjenice u literarnoj pragmatici" . Doista, ponavljanje obilježava lirski govor na svim razinama - od zvukovne preko leksičke, sintaktičke, metričke i semantičke do kompozicijske i tekstualne. Funkcije ponavljanja u pjesmi su kompozicijsko raščlanjivanje teksta, povezivanje njegovih dijelova u skladnu cjelinu te isticanje vertikalnosti pjesničkoga znaka. Njegovi konkretni učinci mogu biti naglašavanje afektivnosti ili čak egzaltiranosti lirskoga subjekta, rezimiranje ili komentiranje prethodno rečenoga, uloga magijske formule itsl.

Književni pojmovnici i rječnici stilskih figura obično, uz manje ograde, figure ponavljanja promatraju kao mikrostrukturalne figure, tj. figure koje su ograničene na pojedine segmente diskurza i čiji se smisao izvodi iz smisla konkretne diskurzivne cjeline.  U većini slučajeva takvo gledanje pogađa ulogu ponavljanja u književnom tekstu. Međutim, postoje tekstovi u kojima se ponavljanje promeće iz lokalnog u globalni postupak te postaje jedno od ključnih uporišta za razumijevanje cjeline. Tada se nedvojbeno mora promijeniti i analitičareva vizura.

Ovdje ću pokušati izdvojiti i opisati figure ponavljanja u pjesništvu Miroslava Mićanovića (1960), pjesnika koji je svoju poetiku artikulirao osamdesetih, i to primarno na stranicama časopisa i biblioteke Quorum. Počet ću dvama citata u kojima Mićanović metapoetičkim iluminacijama osvještava svoju strategiju pisanja. On, naime, već u lirskom prvijencu, u poenti naslovne pjesme "Grad dobrih ljudi", konstatatira: i sve se ponavlja. Sedam godina poslije, u pjesmi "Ruža vjetrova", lirski se sugovonik obraća lirskome subjektu riječima: tako si dosadan,/ ti čitav život opisuješ nekoliko prizora/ koje nisi razumio. Iako se obje poetske tvrdnje više tiču subjektova iskustva nego iskazivačkih navika, ipak ih je moguće promatrati kao simptome koji su postupak ponavljanja pretvorili u Mićanovićev iskazivački kanon. Dosad se u poeziji Miroslava Mićanovića kristaliziralo četiri oblika ponavljanja: 1. zvukovna, 2. leksička i 3. kompozicijska ponavljanja te 4. ponavljanje ili udvajanje teksta.

Iako je riječ o autoru koji se od početka opredijelio za slobodni stih kao metrički okvir poetskoj misli, u njegovoj lirici, posebice u prvoj knjizi, relativno se često pojavljuju glasovne figure. One su uglavnom ograničene na sintagmu, stih ili poetsku rečenicu. Među inim, u "Gradu dobrih ljudi" zatječemo sljedeće sintagme: 'kobilje obilje fraza', 'crni cimer crnac', 'okružen okužen', 'prašina praši na', 'prije slova naslova' i 'hroma harmonika'. Od stihova izdvajaju se 'u tramvaju, uredu, u redu' i 'to su moje tijesne ko sobe tjeskobe', a od poetskih rečenica 'Žicam/ Lice/ Ulice' i 'već prije oboljela od/ rijetkih tumora/ umora. Kako je razvidno iz navedenih primjera, Mićanović najčešće poseže za aliteracijom, asonancom, nepravom rimom, anagramom. Ozvučujući segmente pjesme, njegov lirski subjekt preko glasovno djelomice podudarnih označitelja približava različite evidencije, afektira i upisuje svoj ambivalentan odnos prema pjesničkoj tradiciji. Budući da su zvukovne figure razmjerno rijetke u kasnijim Mićanovićevim zbirkama, njihovo je pojavljivanje u lirskom prvijencu tretirati kao uvodno iskušavanje tehnike pjesme ili, kako je primijetio jedan njegov kritičar, kao "pojačanu repetitivnu intenciju, koja pravocrtno pripovijedanje zvukovno restimulira, ritmički mjestimično ubrzava, pa zatim siječe".

Pročitajte cijeli tekst... 
 


 

Bilješka o autoru:

Miroslav Mićanović rođen je 15. kolovoza 1960. godine u Brčkom. Živio u Gunji. Diplomirao na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Objavljuje pjesme, priče, kritike i eseje. Tekstovi su mu uvrštavani u različite antologije, izbore, preglede i prevođeni na druge jezike. Sastavio s B. Čegecom pregled hrvatskoga pjesništva osamdesetih i devedesetih "Strast razlike, tamni zvuk praznine" (Quorum, Zagreb, 1995). Autor antologije suvremenoga hrvatskog pjesništva Utjeha kaosa (Zagreb, 2006), prevedene na engleski i mađarski jezik. Objavljuje poeziju, prozu i kritike na radiju, u dnevnim novinama i časopisima. Sudionik hrvatskih i europskih književnih festivala, voditelj radionica poezije i kratke priče, organizator i voditelj projekta poticanja čitanja Čitaj!, (s M. Zrnčić i M. Barbaroša-Šikić), programa Pisci na mreži (s M. Barbaroša-Šikić). Dugogodišnji je urednik časopisa Quorum i biblioteka u izdavačkom poduzeću Naklada MD. Radi u Agenciji za odgoj i obrazovanje. Živi u Zagrebu.

Objavio: Grad dobrih ljudi, poezija, Zagreb, 1984. (d:p:k:m: elektroničko izdanje, 2005); J. Matanović, V. Bogišić, K. Bagić, M. Mićanović Četiri dimenzije sumnje, knjiga kritičkih tekstova, Zagreb, 1988; Zid i fotografije kraja, poezija, Rijeka, 1989. (d:p:k:m: elektroničko izdanje, 2008); More i prašina, grafičko-pjesnička mapa (s V. Zelenko), Zagreb, 1991; Zib, poezija, Zagreb, 11998; 22001; B. Čegec, I. Prtenjača, M. Mićanović Nitko ne govori hrvatski / Personne ne parle croate, izbor iz poezije, Zagreb, 12002, 22003; Trajekt, proza, Zagreb, 2004. (prijevod na poljski: Prom, Katowice, 2011); B. Čegec, S. Karuza Tri krokodila, proza, Zagreb, 2005; Zapadni kolodvor, proza, Zagreb, 2006; Jednosmjerna ulica, proza, Zagreb, 2010; Tisoč majhnih sonc na razbitem steklu, izbor iz poezije, Ljubljana, 2011; Dani, poetsko-prozni tekstovi, Zagreb, 2011; Divji pes, izbor priča, Ljubljana, 2011.


 


 

Dodaci:

Grad dobrih ljudi, izbor, 1984.
Zid i fotografije kraja, izbor, 2008.
Zib, izbor, 1998.

 

Internetske stranice:

Jutarnji list: Miroslav Mićanović - Pripovjedač koji je s hrvatskom prozom ‘u neuhvatljivom odnosu’

Moderna vremena INFO

MojaRijeka.hr - Branko Čegec i Miroslav Mićanović - predstavljanje knjiga (YouTube)

Elektroničke knjige

Knjiški moljac blog: Miroslav Mićanović o "Trajektu" i koječemu drugome...